سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رشد اسلام در بین سیاهپوستان آمریکا با word

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

رشد اسلام در بین سیاهپوستان آمریکا با word دارای 36 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رشد اسلام در بین سیاهپوستان آمریکا با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رشد اسلام در بین سیاهپوستان آمریکا با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رشد اسلام در بین سیاهپوستان آمریکا با word :

رشد اسلام در بین سیاهپوستان آمریکا با word

 

رشد اسلام در بین سیاهپوستان آمریکا با word
فهرست مطالب

عنوان صفحه

رشد اسلام در بین سیاهپوستان آمریکا 1

ویژگی های جنبش ملت اسلام و محاکمه آن 2

رشد مسجد اسلام ،در سال 1946-1961 10

به سوی یک جنبش ملی 12

شخصیتی از جورجیا 18

مشکل جانشینی الیجاه محمد 26

نهضت ملت اسلام 29

ایجاد مسجد 32

وظائف مسئولان مسجد 33

دانشگاه اسلام 35

برخی از قراین تاریخی حاکی از آن است که نزدیک یک پنجم کسانی که از آفریقا به عنوان برده به آمریکا آورده شدند، مسلمان بودند و همین امر یکی از دلایل توجه بیش تر سیاهان آمریکایی به اسلام بوده است، زیرا مسلمانان برده در آمریکا تحت اجبار برده داران ناگزیر از تغییر دین خود شده و مسیحی شدند. گرویدن سیاهان به دین اسلام، یک پدیده قرن بیستمی بوده و نوعی عکس العمل در برابر نژاد پرستی و تبعیض علیه سیاهان به شمار می آید. درواقع سیاهان آمریکا در مواجهه با برخوردهای نژاد پرستانه و نفرت آمیز سفید پوستان علیه خود دو راه در پیش روی می دیدند: یا در این جامعه بمانند و ارزشمند بودن خود را برای این کشور به اثبات برسانند و یا به صورت های گوناگون در برابر سیاست های تبعیض آمیز سفیدپوستان بایستند. لذا سیاهان در جریان مبارزات حق طلبانه برای برخورداری از حقوق برابر و استقرار عدالت اجتماعی پتانسیل قدرتمندی در اسلام یافتند که از لحاظ ایدئولوژیکی با اهداف مورد نظر آنان سازگاری داشت. بنا به نظر بسیاری از پژوهشگران مسائل مربوط به مسلمانان آمریکا، مردم سیاه پوست این کشور در اسلام امید برای یک جامعه مبتنی بر عدالت، برادری و برابری و فراهم نمودن شرایط و امکانات لازم جهت ایجاد رابطه برادرانه با معتقدان سایر ادیان را مشاهده کرده اند.(1).

برخی معتقدند که، سیاهان آمریکا تحت رهبری (تیموتی درو) که گفته می شود: نخستین سیاه پوستی است که در سال 1913 به اسلام گرویده، ریشه اسلامی خود را در اوایل قرن جاری کشف کردند. (تیموتی درو) پس از گرویدن به اسلام، نامش را به (نوبل درو على) تغییر داد و فرقه معروف به (موریش ساینس تمپل) را که در بخش های پیشین شرح آن رفت، در(نیوآک نیوجرسى) بنیانگذاری کرد؛ ولی اغلب پژوهشگران بر این باورند که، الیجاه محمد بنیانگذار گروه اسلامی ملت اسلام، پیش از همه در معرفی اسلام به سیاهان نقش داشته است

رشد مسجد اسلام، در سال های 1946 - 1961.

پیش از سال 1935، تعداد اعضای مسجد شیکاگو آن قدر کم بود که جلسات در خانه های اعضا و مکان های اجاره ای برگزار می شد. مسجد ثابتی وجود نداشت. در ابتدا، اغلب جلسات در بخش غربی شیکاگو برگزار می شد، تا این که بر اثر تصمیم اکثریت اعضا، محل مسجد در سال 1934 به بخش جنوبی منتقل شد. برای مدتى، جلسات در خیابان استیت جنوبى، به شماره 3335 تشکیل می گردید.(27) از آن زمان محل مسجد به ترتیب به خیابان 51 شرقی شماره 104 و خیابان 37 و خیابان 63 و خیابان گرین وود جنوبی شماره 5335 تغییر مکان یافته است.در سال 1946، الیجاه محمد به شیکاگو آمد و پیروانش را دور هم جمع کرد. این کار برای ما یک مبارزه واقعی بود؛ چرا که ناگزیر شدیم هر پشیز از پولمان را پس انداز کنیم تا بتوانیم این محل را بخریم، و سپس با تغییراتی آن را تبدیل به مسجد کنیم. رحمت خداوندی شامل حالمان شد و سرانجام توانستیم مسجد مورد نظر را خریداری کنیم.

به سوی یک جنبش ملی.

تا سال 1945، دو مسجد دیگر، یکی در میلواکی و دیگری در واشنگتن دى. سى، ایجاد شد.با این که گفته می شود: تعداد اعضای جنبش در دیترویت در دوران بحران اقتصادی آمریکا به هشت هزار نفر می رسید، با وجود این در سال 1945، تعداد کل اعضای چهار مسجد کم تر از هزار نفر بود.(34) در دوران پس از جنگ رشد پویایى، از نظر تعدادِ مساجدِ سازماندهی شده و نیز از نظر تعداد اعضا پدید آمد. این رشد بویژه پس از جنگ های کره‏(35) فزونی یافت. در سال 1959، پانزده مسجد در نقاط مختلف آمریکا پراکنده بود. در مارس 1959، سی مسجد در 28 ایالت آمریکا و بخش کلمبیا وجود داشت. در دسامبر 1959، پنجاه مسجد، در 22 ایالت آمریکا و بخش کلمبیا گزارش شد.(36) علاوه بر این، تعدادی میسیون های مذهبی نیز در مکان های کرایه ای یا خانه ها فعالیت می کردند.

نوع فایل:word

سایز:36.2 KB

تعداد صفحه:36

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید